Introduction

Vélemények

Dr.Kovács Béla

Először is szívből gratulálok honlapjához és az ott található igen értékes információkhoz, melyeket ma már minden...
tovább

Dr. B.Á.

Köszönjük a szombati szemináriumot, nagyon hasznos volt! Bevallom, félve mentem el, pláne hogy Norbinak nem sok...
tovább

Dr. Kollár László

Szerintem nagyon hasznos volt, és nagyon jó a stílusod. Tetszett az hogy ilyen sok különböző ember jött össze....A...
tovább

Bódiné Angéla

Nagyon tetszett az egész napos program, nem nevezném előadásnak, mert annál sokkal több volt azzal, ahogy együtt...
tovább

Dr. Saáry Kornélia

Úgy érzem, a nap folyamán fokozatosan összeállt, hogy mit kell tegyek ahhoz, hogy az eddigi döcögősen menő...
tovább

Iszak Adrienn

Köszönöm a hatékony napot, a segítséged, a szakmai tapasztalataidat, amit az egészségügyimarketing szemináriumon...
tovább

Dr. Vecsey Annamária

Kedves Krisztina! Azt gondolom, az utóbbi idők egyik legjobb döntése volt, hogy az általad tartott szemináriumra...
tovább

Bótáné Kádas Ella

kineziológus, pedagógus Életem első marketing szemináriumán olyan nagy mennyiségű, magas színvonalú és...
tovább

Dr. Sebestyén Andrea

Kedves Kriszta! Lényegre törő, gyakorlatias, motiváló volt az előadásod -egészségügyben dolgozóknak is érthető...
tovább

dr.Schwartz Edit:

Kedves Kriszta! Bár semmi marketinges előképzettségem eddig nem volt, neked köszönhetően rengeteget tanultam.Jól...
tovább

Pető Ágnes

Kedves Krisztina! Amióta az Oktató és Egészségfejlesztő Kft-t megalapítottuk, még nem volt alkalmam olyan marketing...
tovább

Domokiné Bordás Katalin

Nagyon köszönjük a lehetőséget, hogy résztvehettünk az előadásodon. Mindenképpen hasznos volt és megerősített abban,...
tovább

Dr. Sebestyén Andrea

Kedves Kriszta! Lényegre törő, gyakorlatias, motiváló volt az előadásod -egészségügyben dolgozóknak is érthető...
tovább
További vélemények

Egészségügyi marketing

Hamarosan tanácsadóvá válik? Rendelő nyitásán gondolkodik?  Már működő praxisát szeretné felfuttatni? Kliensforgalmát növelné? Hogyan? A válasz egyszerű: tudatos egészségügyi marketing használatával.

A gazdasági válság az egészségügyi szektort sem kímélte. Felmérések szerint a magyar lakosság 85%-a érzi a gazdasági válság hatását, emiatt - igaz különböző mértékben - csökkenti a kiadásait. Az állami egészségügyi ellátás színvonalának romlása bizalomvesztést eredményez a betegek körében mind az egészségügyi ellátórendszer, mind az orvostudomány irányában. Elégedetlenség tapasztalható, aminek következtében az utóbbi időkben megfigyelhető az alternatív gyógymódok felé fordulás. Napjainkban felértékelődik minden, az egészség megőrzését szolgáló, az öngyógyítást elősegítő eszköz, módszer, eljárás, többek között az alternatív orvoslás is.

Az állami egészségügyi intézetek nem tudják megfelelően és hatékonyan ellátni a növekvő beteglétszámot. Ebből adódóan egy olyan vállalkozásnak, stúdiónak vagy magánpraxisnak, amely az állami rendszeren kívül, piaci alapon működik, nem kérdőjelezhető meg a létjogosultsága. E mellett az utóbbi időkben divatos egészségkultusz terjedése is kedvezően hat az alternatív gyógymódokra specializálódott rendelők nyitására, tanácsadók megjelenésére, magánpraxisok beindítására.

Nem mindegy azonban, hogy hogyan fogunk hozzá. Azt kell megértenünk, hogy piacgazdaságban működünk, profitot kell termelni, különben holnap bezárhatunk. Hiába a sok éves tanulás, lehetek én a világ legjobb kineziológusa, vagy tanácsadója, ha nem tudom magamat és a szolgáltatásomat eladni.

Betegforgalmát növelné-Egészségügyi Marketing(2).jpg

A 21. század piaci helyzetet teremtett az egészségügyben – természetesen a szakterületre jellemző, sajátos piacot. A marketing tudomány alkalmazása az egészségügyi tevékenység területén  kevésbé elterjedt, mint a gazdasági élet más területein. Általában a hazai egészségügyi mikro- és kisvállalkozások (természetgyógyászok, kineziológusok, tanácsadók) tőkeszegények. Ebben jelentős szerepet játszik a vállalkozásuk alacsony profittermelő képessége, melynek az egyik oka a hiányzó marketingismeretek.

Napjainkra már nyilvánvalóvá vált, hogy marketingtudás nélkül az egészségügyi magánvállalkozásokat nem lehet igazán eredményesen működtetni. A marketing alkalmazása mára már kényszerként jelentkezik, mert aki nem használja, az a piaci versenyben lemarad. Az alkalmazott marketing technikák, módszerek, eszközök köre folyamatosan bővül. Az orvos, a terapeuta, vagy tanácsadó a napi munkája mellett nem képes korszerű marketing ismeretekre szert tenni, nem tudja hatékonyan alkalmazni. Sokan külsős céget bíznak meg a marketing kommunikációval. Ez is egy megoldás, de a marketingtudás elsajátítható egy erre fokuszáló egészségügyi marketing képzés elvégzésével. Ezt  egy gyorsan, rövid távon megtérülő befektetésnek és semmiképpen nem költségnek kell tekinteni.

Tudomásul kell venni, hogy verseny van, túlkínálat van és sok az egészségügyi konkurens szolgáltatás. Az érvényesül jobban, aki többet, mást, másképpen nyújt a kliensei számára és ezzel arra ösztönzi őket, hogy az egyik- például kineziológus- szolgáltatását előnyben részesítse egy másikéval szemben. A marketingszemléletű tanácsadó, terapeuta tudatosan fogja felépíteni praxisát és ezzel versenyelőnyt szerez más hasonló tevékenységet végző szakemberhez képest. Tehát ha igazán sikeresen akar működni egy természetgyógyász vagy terapeuta, akkor a tanácsadás vagy kezelés tökéletes elvégzése mellett marketingszakembernek is kell lennie. Ha egy alaposan végiggondolt, jól megtervezett üzleti tervvel rendelkezik, melynek része egy hatékony marketing terv, akkor egyre több páciens keresi fel a rendelőt. Az elégedetten és gyógyultan távozó páciensek még több pacienst hoznak. A terapeuta sikeressége és ismertsége ezáltal is nő. A pacientúra kiépítésének és megtartásának tanulható technikái vannak. Nem elég megszerezni, hosszú távon meg is kell őrizni a vállalkozás piaci pozícióját.

Itt állunk az internetes orvoslás küszöbén, hódít a Web 2.0 és a közösségi média használata. Ami tegnap még korszerű marketingkommunikációs eszköznek számított ma már használhatatlan, vagy legalábbis nem az elvárt eredményt hozza. Van mit tanulnunk.

Az egészségügyi marketing fogalma:

Az egészségügyi marketing a vállalkozás egészére kiterjedő, a paciensekkel, kliensekkel való azonosulást hangsúlyozó filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a felső vezetés, illetve a vállakozás irányítójának feladata, oly módon, hogy a résztevékenységek integrációjában a marketingszempontok domináljanak. Szűkebb értelemben viszont olyan tevékenység, amely a páciensek, kliensek igényeinek kielegítése érdekében elemzi az egészségügyi piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a páciensekkel, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a klienseket.

Az egészségügyi marketing feladata megkülönböztetni, fenntartható versenyelőnyt biztosítani, elősegíteni a jobb piaci pozíció elérését a versenyhelyzetben lévő cégek, intézmények, szervezetek, egyének számára, a „páciensek mindenek előtt” alapelv figyelembevételével és nem utolsó sorban profitot termelni a tulajdonosok számára. (Bauer-Berács nyomán)

marketing_folyamat.jpg

 

 

eü marketing kép.jpg

Felhasznált szakirodalom:

Budapesti Corvinus Egyetem előadásjegyzet

Horváth Krisztina szakdolgozat

Medical Tribune

Novákné Halász Anna személyes tanácsai


Vissza a nyitóoldalra

Legfrissebb hírek

Egyedülálló műtéteket végez egy magyar orvos

0922
Sokan azt gondolják, a visszeres láb csupán esztétikai kérdés, pedig idővel a kidudorodó erek vénás elégtelenséget, sőt,...tovább

Fogászati szakasszisztenst keres a Fehér Dent Esztétikai Fogászat

0810
Fogászati szakasszisztenst keres a Fehér Dent Esztétikai Fogászat tovább

A nők 80%-a legalább egyszer megfertőződik.Teszteld magad, hogy hordozod-e a...

0628
Napsütés, bulik, dögös pasik – de nem árt akkor is óvatosnak lenned, amikor önfeledten beleveted magad a nyári kalandokba....tovább

A nők 80%-a legalább egyszer megfertőződik.Új módszer a HPV-vírus...

0628
Bár a közvélemény a méhnyakrák kialakulásával kapcsolatban hallott eddig a HPV-vírusról, valójában számos daganatos...tovább

KONFERENCIA AJÁNLÓ

0422
III. Egészséggazdaság Konferenciatovább

ÁTADTÁK A VETSCAN KISÁLLAT DIAGNOSZTIKA KÖZPONTOT

1210
Nagy térerejű, kifejezetten a kisállatok vizsgálatára koncentráló MR-berendezést adtak át a VetScan Kisállat Diagnosztika...tovább

KKV Marketing Gyémánt díjasok lettünk!

1126
A Magyar Marketing Szövetség által kiírt 2015. évi Országos KKV Marketing Díj pályázatára benyújtott VP-Med...tovább

„Tízezer lépés” – sikert szült az összefogás a Csongrád megyei...

1120
Zárórendezvényéhez érkezett az „Egy lépés az egészségünkért – Csongrád megye komplex egészségfejlesztési programja” című,...tovább

A Vezér Állatorvosi Központ a Kamarai Állatorvos című szakmai...

1008
A Kamarai Állatorvos című szakmai folyóirat partnerünket, a Vezér Állatorvosi Központot mutatja be aktuális számában....tovább

Egy lépés az egészségünkért 4. – Bosnyákovits Tünde: Járási szintű fejlesztés...

0903
A megyei tiszti főorvos szerint különös figyelmet kell fordítani a hátrányos helyzetű kisebb településekre, hiszen az...tovább
További híreink
Ugrás a lap tetejére