Introduction

Vélemények

Dr.Kovács Béla

Először is szívből gratulálok honlapjához és az ott található igen értékes információkhoz, melyeket ma már minden...
tovább

Dr. B.Á.

Köszönjük a szombati szemináriumot, nagyon hasznos volt! Bevallom, félve mentem el, pláne hogy Norbinak nem sok...
tovább

Dr. Kollár László

Szerintem nagyon hasznos volt, és nagyon jó a stílusod. Tetszett az hogy ilyen sok különböző ember jött össze....A...
tovább

Bódiné Angéla

Nagyon tetszett az egész napos program, nem nevezném előadásnak, mert annál sokkal több volt azzal, ahogy együtt...
tovább

Dr. Saáry Kornélia

Úgy érzem, a nap folyamán fokozatosan összeállt, hogy mit kell tegyek ahhoz, hogy az eddigi döcögősen menő...
tovább

Iszak Adrienn

Köszönöm a hatékony napot, a segítséged, a szakmai tapasztalataidat, amit az egészségügyimarketing szemináriumon...
tovább

Dr. Vecsey Annamária

Kedves Krisztina! Azt gondolom, az utóbbi idők egyik legjobb döntése volt, hogy az általad tartott szemináriumra...
tovább

Bótáné Kádas Ella

kineziológus, pedagógus Életem első marketing szemináriumán olyan nagy mennyiségű, magas színvonalú és...
tovább

Dr. Sebestyén Andrea

Kedves Kriszta! Lényegre törő, gyakorlatias, motiváló volt az előadásod -egészségügyben dolgozóknak is érthető...
tovább

dr.Schwartz Edit:

Kedves Kriszta! Bár semmi marketinges előképzettségem eddig nem volt, neked köszönhetően rengeteget tanultam.Jól...
tovább

Pető Ágnes

Kedves Krisztina! Amióta az Oktató és Egészségfejlesztő Kft-t megalapítottuk, még nem volt alkalmam olyan marketing...
tovább

Domokiné Bordás Katalin

Nagyon köszönjük a lehetőséget, hogy résztvehettünk az előadásodon. Mindenképpen hasznos volt és megerősített abban,...
tovább

Dr. Sebestyén Andrea

Kedves Kriszta! Lényegre törő, gyakorlatias, motiváló volt az előadásod -egészségügyben dolgozóknak is érthető...
tovább
További vélemények

Hogyan mérjük marketing tevékenységünket?

Hogyan mérjük marketing tevékenységünket?

A marketing a legtöbb cégnél a legkevésbé mérhető tevékenység. Ön tudja-e, hogy a marketingre havonta elköltött összeg valójában megtérül-e? Tudja-e, hogy minek köszönhető a vállalkozásának sikere vagy sikertelensége? Ha nem, bemutatom, hogyan lehet tervezéssel és ellenőrzéssel ezt nyomon követni.

Ma már elvárás, hogy a marketingtevékenységünket számszerűsíteni kell. A marketinget sokan érzésből, ösztönösen végzik. Azt gondolják elég ha kreatív szakemberek, holott ma már szükség van a pénzügyi fegyelemre és a költségek elemzésére is. Egy kisebb vállalkozás vezetője nem tud marketing szakembert alkalmazni, meg kell tanulnia hogyan és mit ellenőrizzen, és tudnia kell élni a visszacsatolás technikáival.

A visszamérés elengedhetetlen a sikeres működéshez. A tudatos elemzések jobb döntésekhez vezetnek, ami hatékonyabb üzletmenetet eredményez. A marketingtervben szükséges meghatározni milyen gyakran ellenőrizzük az üzletmenetet, és milyen mutatókat ellenőrzünk rendszeresen. Ehhez a legtöbb információt szolgáltató marketingmutatókat kell használnunk. A feladatok végrehajtása (kellő időben és megfelelő helyen végrehajtott terv) és az azt követő ellenőrzés során kiderül tevékenységünk hatékonysága és eredményessége, vagyis az, hogy a kitűzött célok megvalósulnak-e. Előre meghatározott, mindenki számára tudatosított mutatók (páciensek száma, lemorzsolódás, stb.) ellenőrzésére kerüljön sor.

A marketingkommunikációs eszközök alkalmazásának hatékonyságát egyszerű módszerekkel lehet mérni. Például minden kontaktus során (telefonon történt bejelentkezés, vagy személyes találkozás során) megkérdezzük, mi alapján döntöttek a mi szolgáltatásunk mellett, honnan értesültek a szolgáltatásról. A kapott eredményeket figyelembe véve lehet tervezni a következő kampányt, a leghatékonyabb eszközök használatával. Statisztikát több szempontból lehet készíteni és azok sarokszámai mérőszámok is lehetnek egyben.

A megvalósítandó célok mutatószámainak, mérőszámainak kijelölése a vállalkozás típusától függ.

 

Mérőszámok lehetnek például a következők:

  • Kliensek/ páciensek száma/hó és /év
  • Kezelések száma/hó és /év
  • Kezelések értéke/hó és /év
  • Elfelejtett időpontok száma/hó
  • Reklamációk száma/hó

A mérőszámok ellenőrzésénél figyelembe kell vennünk a szezonalitást, mikor milyen akciót hajtottunk végre, meg kell tudnunk magyarázni a bevételi ingadozásokat. A mérést nagyban segíthetik a kérdőívek készítése és bizonyos időközönként a klienseinkkel való kitöltetése. Beszélhetünk kliens vagy betegelégedettségi, vagy reklámhatékonyságot mérő kérdőívről.

Reklámhatékonyság visszamérése

Javaslom, hogy havonta összegezzük a kliensek, páciensek tájékozódásának és érkezésének forrását kutató kérdőívet. Így minden hónapban pontosan lehet tudni, hogy egy adott beteg ismerős útján, internet, nyomtatott sajtó (melyik nyomtatott sajtó) vagy egyéb módon került a rendszerbe.

Média

Hetek

XY Napilap

XY Rádió

Internet, saját weboldal

Szórólap

Ismerős

Hírlevél

Egyéb, stb

Első hét

III

I

IIIIIIIIIII

III

II

I

I
Második hét

IIIII

II

IIIIIIIIIIIIIIII

IIII

III

II

II

Harmadik hét

III

II

IIIIIIII

I

IIII

II

II

Negyedik hét

IIIII

IIII

IIIIIIIIIIIIII

I

IIIIIIII

I

I

Havi reklámhatékonyság visszamérését segítő minta táblázat

 

Online marketing tevékenységünk mérése

A Google Analytics szolgáltatás ma már mindenki számára hozzáférhető internetes elemzési megoldás, amely széles körű rálátást biztosít a webhelyre érkező forgalomról és a marketingkommunikáció hatékonyságról. Ahhoz, hogy értékelhető információ álljon  rendelkezésre meg kell határoznunk a weboldalunk célja. A cél lehet például az, hogy a látogató a hírlevelünkre feliratkozzon, (nem rögtön akarunk neki eladni), ajánlatot kérjen, de lehet az azonnali vásárlás is. A cél semmiképpen nem az, hogy nézelődés után konkrét általunk kijelölt cselekvés nélkül elhagyja az oldalunkat. Ennél a mérésnél a legfontosabb adat a konverziós ráta, ami azt mutatja meg, hogy a weboldalra érkező látogatók hány százaléka teljesíti az általunk kijelölt célt. Például: ha 100 látogatóból 15 bejelentkezett a kezelésedre akkor a vásárlási konverzió 15%.  Azt is tesztelhetjük, hogy melyik hírlevelünk a hatékonyabb és melyik változatra érdeklődik több kliens. Ha van többféle hasonló szolgáltatásunk, de nem tudjuk eldünteni mire fektessünk nagyobb hangsúlyt egy AdWords kampánnyal (akkor fizetünk, ha a felhasználók a hirdetéseinkre kattintanak) könnyedén eldönthetjük mi mellett döntsünk a visszamérések alapján.

Merjünk tesztelni, hiszen így ismerhetjük meg klienseink reakcióit, véleményét és azt, hogy mire van igényük igazán. Az ellenőrzés és visszamérés biztosítja a korábban meghozott döntések hatékonyságának felülvizsgálatát éppúgy, mint az új döntsek meghozatalához szükséges előkészítést.

Horváth Krisztina

Jelentkezem a képzésre!



Vissza a nyitóoldalra

Legfrissebb hírek

Egyedülálló műtéteket végez egy magyar orvos

0922
Sokan azt gondolják, a visszeres láb csupán esztétikai kérdés, pedig idővel a kidudorodó erek vénás elégtelenséget, sőt,...tovább

Fogászati szakasszisztenst keres a Fehér Dent Esztétikai Fogászat

0810
Fogászati szakasszisztenst keres a Fehér Dent Esztétikai Fogászat tovább

A nők 80%-a legalább egyszer megfertőződik.Teszteld magad, hogy hordozod-e a...

0628
Napsütés, bulik, dögös pasik – de nem árt akkor is óvatosnak lenned, amikor önfeledten beleveted magad a nyári kalandokba....tovább

A nők 80%-a legalább egyszer megfertőződik.Új módszer a HPV-vírus...

0628
Bár a közvélemény a méhnyakrák kialakulásával kapcsolatban hallott eddig a HPV-vírusról, valójában számos daganatos...tovább

KONFERENCIA AJÁNLÓ

0422
III. Egészséggazdaság Konferenciatovább

ÁTADTÁK A VETSCAN KISÁLLAT DIAGNOSZTIKA KÖZPONTOT

1210
Nagy térerejű, kifejezetten a kisállatok vizsgálatára koncentráló MR-berendezést adtak át a VetScan Kisállat Diagnosztika...tovább

KKV Marketing Gyémánt díjasok lettünk!

1126
A Magyar Marketing Szövetség által kiírt 2015. évi Országos KKV Marketing Díj pályázatára benyújtott VP-Med...tovább

„Tízezer lépés” – sikert szült az összefogás a Csongrád megyei...

1120
Zárórendezvényéhez érkezett az „Egy lépés az egészségünkért – Csongrád megye komplex egészségfejlesztési programja” című,...tovább

A Vezér Állatorvosi Központ a Kamarai Állatorvos című szakmai...

1008
A Kamarai Állatorvos című szakmai folyóirat partnerünket, a Vezér Állatorvosi Központot mutatja be aktuális számában....tovább

Egy lépés az egészségünkért 4. – Bosnyákovits Tünde: Járási szintű fejlesztés...

0903
A megyei tiszti főorvos szerint különös figyelmet kell fordítani a hátrányos helyzetű kisebb településekre, hiszen az...tovább
További híreink
Ugrás a lap tetejére