Introduction

Vélemények

Dr.Kovács Béla

Először is szívből gratulálok honlapjához és az ott található igen értékes információkhoz, melyeket ma már minden...
tovább

Dr. B.Á.

Köszönjük a szombati szemináriumot, nagyon hasznos volt! Bevallom, félve mentem el, pláne hogy Norbinak nem sok...
tovább

Dr. Kollár László

Szerintem nagyon hasznos volt, és nagyon jó a stílusod. Tetszett az hogy ilyen sok különböző ember jött össze....A...
tovább

Bódiné Angéla

Nagyon tetszett az egész napos program, nem nevezném előadásnak, mert annál sokkal több volt azzal, ahogy együtt...
tovább

Dr. Saáry Kornélia

Úgy érzem, a nap folyamán fokozatosan összeállt, hogy mit kell tegyek ahhoz, hogy az eddigi döcögősen menő...
tovább

Iszak Adrienn

Köszönöm a hatékony napot, a segítséged, a szakmai tapasztalataidat, amit az egészségügyimarketing szemináriumon...
tovább

Dr. Vecsey Annamária

Kedves Krisztina! Azt gondolom, az utóbbi idők egyik legjobb döntése volt, hogy az általad tartott szemináriumra...
tovább

Bótáné Kádas Ella

kineziológus, pedagógus Életem első marketing szemináriumán olyan nagy mennyiségű, magas színvonalú és...
tovább

Dr. Sebestyén Andrea

Kedves Kriszta! Lényegre törő, gyakorlatias, motiváló volt az előadásod -egészségügyben dolgozóknak is érthető...
tovább

dr.Schwartz Edit:

Kedves Kriszta! Bár semmi marketinges előképzettségem eddig nem volt, neked köszönhetően rengeteget tanultam.Jól...
tovább

Pető Ágnes

Kedves Krisztina! Amióta az Oktató és Egészségfejlesztő Kft-t megalapítottuk, még nem volt alkalmam olyan marketing...
tovább

Domokiné Bordás Katalin

Nagyon köszönjük a lehetőséget, hogy résztvehettünk az előadásodon. Mindenképpen hasznos volt és megerősített abban,...
tovább

Dr. Sebestyén Andrea

Kedves Kriszta! Lényegre törő, gyakorlatias, motiváló volt az előadásod -egészségügyben dolgozóknak is érthető...
tovább
További vélemények

Mire figyeljünk magánrendelő választásakor

Tudjunk és merjünk választani!

Végre Magyarországon is eljutottunk a felismerésig, hogy bizonyos szempontból az egészségügyi szolgáltatások is ugyanolyan szolgáltatásnak számítanak, mint bármi más a piacon – melyben helye, fontos versenyteremtő ereje van a vállalkozásnak. Amikor a beteg egészségügyi ellátást vesz igénybe egyre meghatározóbban szolgáltatásvásárlóként lép fel, és az orvostól partneri viszonyra épülő kiszolgálást vár el. A 21. század piaci helyzetet teremtett az egészségügyben – természetesen a szakterületre jellemző, sajátos piacot. Csakhogy míg a gazdaság más területein természetes a vállalkozási ismeretek, marketing ismeretek széleskörű oktatása, az egészségügyben – valamiféle avítt szemérmességből - alig ismerik a korszerű vállalkozói ismereteket a szolgáltatók. Mint tapasztaljuk, az állami egészségügyi intézetek nem tudják megfelelően és hatékonyan ellátni a növekvő beteglétszámot. Ebből adódóan egy olyan vállalkozásnak, stúdiónak vagy magánpraxisnak, amely az állami rendszeren kívül, piaci alapon működik, nem kérdőjelezhető meg a létjogosultsága.

Tudomásul kell venni, hogy verseny van, túlkínálat van és sok az egészségügyi konkurens szolgáltatás. Az érvényesül jobban, aki többet, mást, másképpen nyújt a betegei számára és ezzel arra ösztönzi őket, hogy az egyik orvos szolgáltatását előnyben részesítse egy másikéval szemben. Tehát ha igazán sikeresen akar működni egy orvos, akkor a gyógyítás tökéletes elvégzése mellett marketingszakembernek is kell lennie.  Meglátásom szerint egy sikeres egészségügyi intézmény működtetésének sikere azon múlik, hogy az intézmény vezetője képes-e a betegei fejével gondolkodni, betegei szemével látni. Ahhoz, hogy az adott egészségügyi intézmény betegei rátaláljanak az adott rendelőre ismerni kell azt, hogy a betegkörük –célcsoportjuk- milyen problémákkal küzd, és hogyan fogalmazzák meg azt, mit keresnek panaszaik megoldására, milyen információ érdekli őket és hol keresik a megoldást. Talán nincs másik olyan szolgáltatás, szakma, amiben a bizalomnak olyan kiemelkedő szerepe lenne, mint az egészségügyi szolgáltatás esetében. Csak úgy lehet hatékonyan gyógyítani, ha maximális bizalom alakul ki a gyógyító és a gyógyulásra vágyó között. Felértékelődik a bizalomközpontú személyes kapcsolat. A bizalomteremtés elsősorban szakmai alapon történik, majd nagy szerepe van az emberiességnek, empátiának, határozottságnak, és persze a rendelő kialakításának. Az elégedett, gyógyult páciens pedig a leghitelesebb - és az orvos számára leghatékonyabb- marketingkommunikációs csatornát használva, a "szájreklám” útján, hoz újabb betegeket, generálva ezzel az orvos betegforgalmát.

Nézzük meg, mely tényezők befolyásolják egy adott orvosi rendelőről kialakult image-t, illetve az egészségügyi szolgáltatás minőségét és a beteg elégedettségét milyen szempontok határozzák meg.

A rendelő

A rendelő, mint tárgyi környezet megkönnyíti az igénybe vevő páciens számára az egyébként nem-fizikai szolgáltatás értékelését, a cég azonosítását és egy másik konkurens rendelőtől való megkülönböztetését. Tehát nagyon fontos a rendelő külső megjelenése, az, hogy milyen belülről, milyen színeket használtak a kialakításnál, milyen a bútorzat és az eszközök állapota, mennyire kényelmes és barátságos a váró és a vizsgáló hely. A várakozási időt – érzésre - lerövidítheti, ha szól a zene, magazinokat lehet olvasni vagy dvd-t nézni.

rendelő lakber.jpgrendelo_királypatika.jpgacupuncture-clinic-office-photo.jpg

 

Személyi környezet

Másik meghatározó tényező a személyi környezet. A modern intézmények frontemberei az asszisztensek. Szerepük többszörösen nehezített. Munkájuk nagyobb részt ún. készenléti készségeken alapul, a szakmai munkavégzés mellett munkakörük elengedhetetlen részét képezi a pszichés és szociális funkció. Az, hogy hogyan bánik a beteggel az asszisztencia, és az orvos egy „életre” eldönti a rendelő sorsát az először ott járó beteg esetében. Nem mindegy milyen az öltözékük, fellépésük, előzékenyek, udvariasak, szívélyesek-e, a megfelelő jártasságokkal és tudással rendelkeznek-e. Lényeges, hogy a beteg által érthető nyelvezetet használjanak, hallgassák meg a beteget, és kapja meg az egyéni figyelmet, személyre szabott szolgáltatást. Az is releváns lehet, hogy milyenek a többi betegek, akik odajárnak, kikkel érintkezik a beteg.

Rendelő választásnál kizáró tényező lehet, ha nehéz megtalálni a rendelőt, illetve nehezen megközelíthető. Fontos, ha már ott vagyunk mennyire egyértelmű bejutni, illetve könnyű-e a rendelőn belüli közlekedés, tájékozódás.

Sokat elárul a rendelőről, ha megfigyeljük azt, hogyan jelenik meg a környezet felé. Milyen eseményeket támogat a rendelő és végez-e valamilyen jótékonysági tevékenységet.

Gyors tájékozódáshoz manapság már sokan az internethez fordulnak. Ha választani szeretnénk, kövessük nyomon a marketingkommunikációját az adott, számunkra szimpatikus rendelőknek, és ne hagyjuk ki az adott akciót vagy kedvezményt sem egy kipróbálás erejéig.

Eljutottunk a beteg számára legrelevánsabb tényezőhöz az árhoz. Nézzük meg a beteg szempontjából milyen üzenete van az árnak?

Az ár

Az egyes orvosi szolgáltatások árfekvése igen eltérő lehet. A beteg akkor hajlandó magasabb összeget fizetni, ha minél több érezhető előnyt lát a szolgáltatásban. Egy ismeretlen orvos felkeresése előtt a számtalan előnyből csak annyit érzékel, például, hogy könnyen megközelíthető a helyszín és munkaidőn túl is van rendelési idő, tehát nem kell szabit kivennie. Az összes többi előnyt pedig vagy a szájreklám útján fogja megtudni vagy személyesen megtapasztalja, mint például a magas szakmai színvonalat, pontos időbeosztást, kevés várakozási időt, vagy amikről már korábban említést tettünk. Mindezen információkat a beteg összegzi, kialakít magának egy egységes képet, mely képet fogja az árhoz viszonyítani. Eldönti: megéri vagy nem éri? Bár a magas ár utalhat a minőségre, nem mindig párosul szakértelemmel. Tájékozódjunk ismerőseink körében elégedetten távoztak-e az adott rendelőből.

A minőség mércéje igen szubjektív, a beteg elégedettségét alapvetően meghatározza a gyógyulás mértéke és ideje. A betegek és a hozzátartozók akkor lesznek elégedettek, ha úgy érzik, hogy az egészségügyi szakemberek mindent megtettek a gyógyulás érdekében.

Bízom benne, ha az olvasó tüzetesen végigolvasta a fenti kérdésköröket, kicsit az orvos szemszögéből is érzékelve a gyógyítás folyamatát, mint szolgáltatást, látja már, milyen egy ideális gyógyító hely, magánrendelő. Szerencsére egyre több jelenik meg a piacon és mind azért dolgoznak, hogy mi betegek, hozzájuk forduljunk bizalommal.

A prevenció híve vagyok, szeretek felkészülni az előre látható problémákra, kiszámítható betegségekre, és ha lehet, tenni ellenük még időben, amíg nem késő.  Így tekintek a Gyógyír Magazinra is. Ezért is nagyon dicséretesnek tartom, hogy időről időre megjelenik, ahol egy helyen, releváns szövegkörnyezetben rögtön lehet tájékozódni arról, hogy melyik egészségügyi intézményt hol találjuk, mi alapján válasszunk egy adott betegség felmerülése esetén, illetve hogyan előzhetjük meg a betegségeket a szervezet öngyógyító erőit mozgósítva. A magazint érdemes félretenni, hiszen szükség esetén azonnali „elsősegélyt” nyújt a helyes tájékozódásban.

Horváth Krisztina

marketing szakértő

egészségügyi marketingoktató

Letölthető: Mire figyeljünk rendelő választásakor.pdf

 

Jelentkezem a képzésre!


Vissza a nyitóoldalra

Legfrissebb hírek

Egyedülálló műtéteket végez egy magyar orvos

0922
Sokan azt gondolják, a visszeres láb csupán esztétikai kérdés, pedig idővel a kidudorodó erek vénás elégtelenséget, sőt,...tovább

Fogászati szakasszisztenst keres a Fehér Dent Esztétikai Fogászat

0810
Fogászati szakasszisztenst keres a Fehér Dent Esztétikai Fogászat tovább

A nők 80%-a legalább egyszer megfertőződik.Teszteld magad, hogy hordozod-e a...

0628
Napsütés, bulik, dögös pasik – de nem árt akkor is óvatosnak lenned, amikor önfeledten beleveted magad a nyári kalandokba....tovább

A nők 80%-a legalább egyszer megfertőződik.Új módszer a HPV-vírus...

0628
Bár a közvélemény a méhnyakrák kialakulásával kapcsolatban hallott eddig a HPV-vírusról, valójában számos daganatos...tovább

KONFERENCIA AJÁNLÓ

0422
III. Egészséggazdaság Konferenciatovább

ÁTADTÁK A VETSCAN KISÁLLAT DIAGNOSZTIKA KÖZPONTOT

1210
Nagy térerejű, kifejezetten a kisállatok vizsgálatára koncentráló MR-berendezést adtak át a VetScan Kisállat Diagnosztika...tovább

KKV Marketing Gyémánt díjasok lettünk!

1126
A Magyar Marketing Szövetség által kiírt 2015. évi Országos KKV Marketing Díj pályázatára benyújtott VP-Med...tovább

„Tízezer lépés” – sikert szült az összefogás a Csongrád megyei...

1120
Zárórendezvényéhez érkezett az „Egy lépés az egészségünkért – Csongrád megye komplex egészségfejlesztési programja” című,...tovább

A Vezér Állatorvosi Központ a Kamarai Állatorvos című szakmai...

1008
A Kamarai Állatorvos című szakmai folyóirat partnerünket, a Vezér Állatorvosi Központot mutatja be aktuális számában....tovább

Egy lépés az egészségünkért 4. – Bosnyákovits Tünde: Járási szintű fejlesztés...

0903
A megyei tiszti főorvos szerint különös figyelmet kell fordítani a hátrányos helyzetű kisebb településekre, hiszen az...tovább
További híreink
Ugrás a lap tetejére